Особливості фрикційних зимових шин

На українському шинному ринку зимову гуму купити можна двох видів — з шипами або фрикційну (класичну). Перший тип не користується великим попитом через низку нюансів у процесі експлуатації — шиповані шини погано поводяться на чистих дорогах, а самі штифти часто з протектора вилітають. Інша справа фрикційні моделі — вони добре пристосовані до різних умов.

Ще такі шини називають липучками через їхні властивості прилипати до дорожнього покриття. На поверхні є численні блоки з різними формами та габаритами, які розбивають снігові грудки попереду. Усі шашки всипані гострими зачіпними крайками (ламелями), які продавлюють полотно зі злежалим снігом, щоб забезпечити надійне зчеплення з трасою. Самі ж ламелі бувають різними — діагональними, поперечними або V-подібними.

Крім того, ламелі виконують ще одну важливу функцію — під їхнім тиском видавлюється накопичений по дорозі бруд і волога за межі плями контакту. Завдяки цьому бігова доріжка завжди залишається в свіжості, що покращує зчеплення з трасою і стійкість машини.

Класичні зимові шини купити можна в інтернет-магазині Mastershina двох типів:

  1. Європейські. Протекторних блоків трохи менше і їхні габарити не такі великі. Тут дуже добре розвинена дренажна система, що дає змогу використовувати європейську гуму з осені до весни, поки середньодобова температура не вища за +7 градусів.
  2. Скандинавські (нордичні). На компаунді є багато великих шашок з великою кількістю гострих ламелей. Їзда по засніжених дорогах комфортніша, таку гуму купити рекомендується водіям з тих регіонів, де взимку дороги не чистять від снігу і не обробляють від криги спеціальними реагентами. Оптимальний варіант експлуатації для скандинавських шин — засніжені дороги при температурі від 00C до -200C.

Фрикційні автомобільні покришки для їзди взимку представлені дуже широким асортиментом. Їх виробляють практично всі шинні компанії, яких налічується понад сотню.

Головні переваги шин-липучок порівняно з шиповками:

  • менша вага, що позитивно позначається на керованості машиною і знижує паливні витрати;
  • вищий рівень зносостійкості — фрикційної гуми за умови правильної експлуатації та зберігання в літній період у середньому вистачає на 4-5 зим;
  • ціна на ринку набагато нижча.

З недоліків варто виділити два моменти — довший гальмівний шлях на снігу і практично марність на обледенілій дорозі. Але, з урахуванням помірного клімату і того, що дорожні служби в більшості регіонах України все ж справляються зі своїми обов’язками, купівля класичної гуми на зиму — вигідніший варіант.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *