Новини

Робота за спасибі: Вчені дізналися вплив слів подяки на лікарів

Американські та ізраїльські вчені дізналися, що слова подяки від пацієнта значно збільшують працездатність медперсоналу. Для цього вони провели симуляцію, в якій учасники ставили діагноз і вибирали стратегію лікування дитини, після спілкування з його мамою.


На ефективність роботи лікаря, як і будь-якого іншого людини, впливає безліч факторів: режим сну, відносини в родині і в колективі, харчування та багато іншого. Виявилося, що може вплинути і поведінку пацієнта. До цього вчені досліджували вплив слів пацієнта на працездатність медперсоналу тільки при вираженні негативного ставлення.

Але вчені з ізраїльського інституту Техніон під керівництвом Еллен Бамбергер вирішили перевірити, чи зроблять вплив на ефективність роботи лікаря слова подяки за виконану роботу. 43 команди з двох лікарів, медбратів і медсестер в кожній брали участь в симуляції по догляду за новонародженою дитиною, який знаходиться в інтенсивній терапії. Всі команди пізніше об’єднали в 4 групи, у кожній з яких спочатку проводився брифінг, де, в залежності від групи, слова подяки говорив або вищестоящий співробітник, або мати дитини, або обидва відразу. Була і «нейтральна» група, якій просто повідомили про те, що відбувається з дитиною.

Потім за 20 хвилин команди мали поставити діагноз і вибрати стратегію лікування. Їх роботу оцінювали незалежні експерти.

Результати показали, що подяку від матері істотно збільшила продуктивність праці медичних працівників. Вони частіше ставили вірні діагнози і вибирали найбільш ефективні стратегії лікування. Вчені вважають, що при подібній похвали відбувається більш посилене поширення інформації всередині групи. Але такий ефект при похвалі від більш досвідченого лікаря зафіксований не був.

Хоч кожен з пацієнтів очікує від лікаря ефективної роботи, незважаючи на його особисті переживання. Потрібно пам’ятати, що лікарі — теж люди і ваше до них ставлення може вплинути на їх роботу. Про це пише Pediatrics.