Медики визначили 4 типи людей, що п’ють

Австралійські дослідники з Університету Ла Троуб розповіли про те, що до випивки призводять чотири основних потужних психологічних мотиву. Інші фактори, в яких бачать важливу роль при розвитку звички пити алкоголь, включаючи генетику, в порівнянні з цими мотивами виявляються лише на другому плані, вважають вчені.

Чому люди випивають

Люди головним чином звертаються до спиртного або щоб посилити позитивні емоції, або щоб впоратися з негативними почуттями, констатували співробітники Університету Ла Троуб. Ні гени, ні особистісні якості, ні життєві обставини не спонукають людину випивати з тією ж силою, переконані вони.

Зокрема, базовими факторами, що сприяють вживання спиртного, вчені назвали:
- соціальні мотиви;
- спосіб адаптуватися до оточення;
- спосіб підвищити настрій;
- спосіб забути про проблеми.

Говорячи про соціальні мотиви, дослідники відзначили, що у всіх країнах і культурах такий вид вживання алкоголю найбільше властивий молоді. При цьому експерти відзначили, що випивають по соціальним мотивами люди зазвичай вживають спиртні напої помірно.

Випивка для того, щоб не надто відрізнятися від тих, що оточують (другий мотив), на думку вчених, також як правило не сприяє алкоголізму. Якщо люди випивають, тільки щоб потрапити в загальну струмінь, вони часто роблять це лише символічно.

До алкоголю як способу підвищити собі настрій нерідко вдаються чоловіки, схильні до ризикованої, імпульсивної поведінки, висловилися фахівці. Представники даного типу часто бувають товариськими, але в той же час психічно вони нестабільні, – наприклад, легко спалахують і стають агресивними.

Прагнення забути про проблеми з допомогою спиртного в найбільшою мірою, порівняно з іншими мотивами, провокує розвиток пияцтва і алкоголізму, відзначили дослідники. З такою звичкою бувають пов’язані низька самооцінка, тривожність, депресивність. До неї часто схильні жінки.

«Коли ви наступного разу зберетеся випити, задумайтеся, чому ви вирішили так вчинити», – порекомендували вчені в публікації журналу The Conversation.