Новини

Чотирирічні діти розчарували своїм інтелектом

Психологи з Великобританії провели дослідження з експериментами, в яких брали участь діти, і дещо дізналися про інтелекті сучасних чотирьохліток. Виявилося, що в цьому віці діти ще не здатні ефективно використовувати свою епізодичну пам’ять.

Психологи з Сент-Ендрюського університету під керівництвом Аманди Сід зібрали для своїх тестів 11 трирічних дітей, 44 чотирирічних, 61 п’ятирічного, 49 дітей шести та 47 дітей семи років. Маленькі випробувані повинні були вирішувати завдання з використанням коробки-головоломки, конструкції з осередками для монет.

Спочатку дітям демонстрували дві такі коробки і вчили, як правильно ними користуватися, підбираючи відповідні для осередків монети. Потім дітей забирали з кімнати на десять хвилин, і в цей час несли одну з коробок.

Повернулися добровольцям пропонували на вибір три монетки: одна відкривала залишену в кімнаті коробку, друга — віднесену, а третя не мала функціонального значення. Кольори монеток при цьому збігалися з кольором коробок, і коли діти вибирали, їх запитували, чи пам’ятають вони колір унесеної коробки. Правильно відкривши коробку, кожна дитина могла отримати у вигляді нагороди наклейки.

Результати експерименту свідчать, що вибирати правильну монетку в більш ніж 50 відсотках випадків (це виключає випадковість) діти починаю тільки з п’ятирічного віку. У віці чотирьох років — лише в 32 відсотках випадків. За словами вчених, їх учасники могли запам’ятати прибрану з кімнати коробку, але не могли запам’ятати принцип, за яким підбираються монетки.