АМКУ запропонував заборонити рекламу лікарських засобів

Антимонопольний комітет України (АМКУ) запропонував на законодавчому рівні заборонити рекламування лікарських засобів і біологічно активних добавок.

Про це повідомила прес-служба АМКУ.

Згідно з результатами публічних слухань з цього питання, комітет вирішив офіційно звернутися до Кабінету міністрів і комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я з пропозицією внести відповідні зміни до Закону України «Про рекламу». Для напрацювання змін деталізованих запропоновано створити робочу групу з фахівців комітету, Мінекономіки, МОЗ, Господребстандарта та представників ринку фармацевтики.

«Оманна, неправдива реклама ліків та їх властивостей сьогодні набула масового характеру і несе серйозної шкоди для громадян. Не отримавши обіцяного одужання, споживач, в кращому випадку, втрачає гроші, в гіршому – наражає на небезпеку своє здоров’я і життя. Тому позиція Антимонопольного комітету в цьому питанні є однозначною: рекламу медикаментів і біологічно активних добавок слід заборонити, і вирішити цю проблему кардинально », – сказав голова АМКУ Олексій Костусєв.

Також повідомляється, що заборона рекламування медикаментів і біологічно активних добавок у ЗМІ підтримали всі учасники слухань за винятком представника Асоціації виробників, операторів ринку спеціальних продуктів харчування та лікувально-профілактичних косметичних засобів.

О. Костусєв також зазначив, що заборона реклами медикаментів призведе до їх значного здешевлення, оскільки рекламні бюджети підприємці закладають до цін на ліки.

Відзначимо, що участь у слуханнях взяли представники комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я, Мінекономіки, Мінохоронздоров’я, Держспоживстандарту, а також професійні асоціації, об’єднання ВАТ «Фармак», ЗАТ НВЦ «Борщагівський хіміко-фармацевтичний завод».

Нагадаємо, в 2009 році Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції» був доповнений нормою, яка встановлює механізм виявлення та припинення АМКУ фактів розповсюдження підприємцями інформації, яка вводить споживачів в оману. З цього часу комітет провів понад 300 таких розслідувань, з яких 65 стосувалися неправдивої реклами лікарських засобів та біологічно активних добавок. На даний час на розгляді в комітеті знаходиться ще ціла низка таких справ.